Silnik turbo S55, który napędza BMW M2C / M3 / M4 F8X, używa górnego, chłodzonego wodą intercoolera zamiast "zwykłego" intercoolera chłodzonego powietrzem. Ten fabryczny intercooler ma rdzeń typu Tube&Fin z dociskanymi plastikowymi końcówkami. Ta konstrukcja ma swoje wady, ponieważ jest podatna na pęknięcia i wycieki płynu chłodzącego do silnika lub wycieki ciśnienia z uszczelnień zbiornika.
Naszym celem podczas rozpoczynania tego projektu nowego intercoolera o wysokiej wydajności było wyeliminowanie słabych punktów intercoolera fabrycznego i oczywiście zapewnienie znacznego wzrostu wydajności. Podczas wszystkich testów, które przeprowadziliśmy podczas rozwijania naszej całej gamy produktów BMW F8X M2C/M3/M4, wyraźnie widać, jak szczytowa moc jest bezpośrednio związana z temperaturą IAT (temperatura powietrza dolotowego).
Aby uzyskać dokładny model 3D dostępnego miejsca do zaprojektowania naszego intercoolera, dokładnie zeskanowaliśmy przestrzeń silnika naszego M3 Competition. W naszym oprogramowaniu CAD Solidworks próbowaliśmy kilku koncepcji projektowych dla naszego chłodnika powietrza, używając wygenerowanego modelu z 3D-scan.
Ostateczna koncepcja projektu została zdecydowana po kilku symulacjach CFD w naszym oprogramowaniu Solidworks Flow Simulation. W tym oprogramowaniu możemy symulować przepływ powietrza i mierzyć spadek ciśnienia oraz rozkład powietrza przez rdzeń. Zdecydowaliśmy się nie dołączać wewnętrznych przewodników powietrza, ponieważ wiele naszych symulacji pokazało, że przynoszą więcej szkody niż pożytku. Przepływ powietrza jest doskonale rozprowadzany przez rdzeń dzięki naszej konstrukcji zbiornika bez wewnętrznych przewodników powietrza, jak wielu twierdzi, że jest dobre. Ale w wielu przypadkach powodują one turbulencje i zakłócenia w przepływie powietrza.
Nasza ostateczna konstrukcja składa się z rdzenia typu bar-and-plate z odlewanymi końcówkami z aluminium spawanymi metodą TIG. Oferuje to pewność działania przy każdym tuningu o wysokim ciśnieniu. Udało nam się wykorzystać ogromny rdzeń, większy o 85% niż fabryczny, zmniejszyć spadek ciśnienia powietrza dolotowego o 16% i zachować łatwą instalację bez modyfikacji. Zmniejszenie spadku ciśnienia powietrza dolotowego przez intercooler ma wiele korzyści, takich jak mniejsza praca turbosprężarek potrzebna do osiągnięcia docelowego ciśnienia, niższa temperatura, lepsza reakcja na gaz. Mamy sprzęt do obliczania spadku ciśnienia w naszym oprogramowaniu do obliczeń CFD oraz rzeczywiste testy na naszej ławce przepływowej Superflow SF-1020. Po stronie chłodziwa zmieniliśmy się na strukturę przepływu dwuprzebiegowego, która pozwala płynowi chłodzącemu przepływać przez rdzeń dwa razy przed wyjściem z intercoolera, zamiast fabrycznej struktury jednoprzebiegowej.
Używamy chłodnicy o wysokiej gęstości z przesuniętymi żebrami zarówno po stronie powietrza, jak i wody. Przeprowadzono kilka
Zestaw pasuje do:
BMW M2 Competition
BMW M3 / M3 Competition
BMW M4 / M4 Competition / M4 GTS / M4 CS
Wybrana promocja obowiązuje w kategoriach:
Mogą obowiązywać ograniczenia, promocje nie łączą się. Kliknij tutaj aby zapoznać się z regulaminem.